مقدمه

در این مقاله به شما در مورد برش فوم (یونالیت) یه به شکل بهتر سریع ترین روش برش فوم  به وسیله دستگاه هات وایر 5 محور توضیحاتی خواهیم داد. همچنین توضیحاتی از چگونگی کارکرد آن و موارد استفاده این دستگاه در امور مختلف را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.

ابتدا برای این کار توضیحاتی در مورد دستگاه هات وایر 5 محور می دهیم سپس به نحوه چگونگی کار با این دستگاه اشاره ای خواهیم کرد و در پایان به برخی از مشاغلی که با این دستگاه متحول شده اند اشاره ای خواهیم کرد.

دستگاه هات وایر ۵ محوره چیست؟

کار دستگاه هات وایر 5 محور برش یونولیت یا پلاستو فوم می باشد. شما اگر یک المنت داغ ایجاد کنید و توسط یک عامل حرکتی دقیق سیم داغ را از داخل بلوک های یونولیتی که معمولا ابعاد یک متر در یک متر در دو متر دارند حرکت دهید این بلوک ها را می توانید به قطعات دلخواه برش بدهید. حال این دستگاه به صورت خیلی پیشرفته این کار را برای شما انجام خواهد داد.

با استفاده از دستگاه هات وایر 5 محور ما می توانیم مجسمه های مختلف و عجیب و غریبی را آماده کنیم که از این دسته می توان به ساخت مهره های شطرنج یا ساخت ماکت های مختلف یا هر وسیله دیگری که به ذهن شما میرسد به بزرگی یک ستون اشاره کرد.

هات وایر ۵ محوره چطور کار می‌کند؟

برای ساخت قطعه و طرح مورد نظر خود ابتدا باید طرح قطعه مورد نظر را به صورت برنامه و نقشه در بیاورید تا دستگاه هات وایر 5 محور بتواند کاری که شما می خواهید را تشخیص دهد.

بعد از طراحی قطعه مورد نظر به شکلی که دستگاه بتواند آن را بخواند برنامه را به ماشین متصل می کنیم تا دستگاه طراحی مورد نظر را بررسی کند.

سپس درصورتی که مشکلی در این مورد نبود قطعه فوم مورد نظر که مناسب با اطلاعاتی است که به دستگاه دادید را در محل مشخص شده قرار می دهید و بعد از آن دستگاه را روشن می کنید تا کار خود را شروع کند و قطعه مورد نظر شما را با برش فوم طراحی کند.

این کار بسته به نوع و پیچیدگی طرح بین چند دقیقه تا چند ساعت به طول می انجامد و در انتها طرح مورد نظر شما دقیقا به همان شکل و شمایلی که می خواستید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

از دستگاه هات وایر 5 محور در چه کارهایی استفاه می شود؟

دستگاه هات وایر 5 محور یکی از دستگاه هایی است که در کارهای زیادی دخیل است و در کارهای خیلی زیادی کاربرد دارد.

چند مورد از کارهایی که این دستگاه دخالت می کند و باعث پیشرفت این مشاغل شده است را برایتان نام می بریم.

در ساخت لوگوهای سه بعدی نقش زیادی داشته و باعث افزایش کاهش نرخ هزینه ها و افزایش تعداد طرح های جذاب شده است.

دستگاه برش هات وایر ۵ محوره

در ساخت ماکت ها و مدل سازی های سه بعدی نقش زیادی داشته که کارهای افراد در این زمینه شغلی را کاهش داده و باعث بهبود در کیفیت این گونه کارها شده است.

دستگاه برش هات وایر ۵ محوره

در ساخت دکوراسیون کودک نقش داشته و باعث بهبود کیفیت و افزایش طرح های مختلف در این زمینه شده است. همچنین بخاطر افزایش طرح های مختلف باعث فروش بیشتر و رونق این کسب و کار شده که در کنار آن چندین فرد بیکار شاغل شده اند.

دستگاه برش هات وایر ۵ محوره

در ساخت دکوراسیون های صنعت ساختمان نیز نقش بسزایی داشته است و باعث شده طرح های بسیار زیبایی در این زمینه آماده بشوند.

این کار در تمام زمینه های شغلی باعث صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه و سهولت در جابجایی و نصب شده است.

این تنها قسمتی از کارهایی است که با این دستگاه می توان انجام داد. کارهایی بزرگ دیگری نیز می توانید با این دستگاه انجام بدهید که توضیح آن در این مقاله نمی گنجد.

امیدواریم در این مقاله با توضیحاتی که در مورد دستگاه هات وایر 5 محور دادیم کمی از ابهامات و سوالات شما را رفع کرده باشیم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *